header

Dla czego Matterport?


Dlatego przy wyborze wirtualnego spaceru ważne jest, aby zapytać, jaka kamera będzie do tego wykorzystana. A jeśli nie jest to kamera Matterport – zdecydowanie nie potrzebujesz takiego wirtualnego spaceru.

Wirtualny spacer to sferyczne zdjęcia połączone ze sobą. Każde zdjęcie sferyczne zawiera dodatkowe dane, których nie mają ani zwykłe zdjęcia, ani filmy. Dane te zawierają współrzędne lokalizacji zdjęcia i identyfikatory zdjęć, z którymi zdjęcie jest połączone.

Dlatego każde zdjęcie musi mieć prawidłowe współrzędne geograficzne, a to mogą zapewnić tylko przemysłowe skanery 3D, takie jak Matterport.

Matterport jest partnerem biznesowym Google i dla Google produkty Matterport są godne zaufania, ponieważ Matterport nie pozwala na zmianę czegokolwiek podczas skanowania nieruchomości.

Wirtualny spacer z kamerami 3D sprzedawany w supermarketach jest robiony ręcznie na oko – będzie miał np. wejście do sklepu gdzieś blisko, a resztę, np. dział sprzedający bluzek przynajmniej na sąsiednich ulicach. Google też to widzi i czuje się nieco oszukany. Na razie Google toleruje takie nieścisłości, ale jak to będzie traktowane w przyszłości – sam Google jeszcze nie wie. Co z tego wyniknie, łatwo sobie wyobrazić.

Proces tworzenia wirtualnego spaceru w technologii Matterport składa się z następujących kroków:

  • Skanowanie pomieszczeń za pomocą kamery Matterport, kontrola wyników każdego skanowania odbywa się automatycznie, jeśli program nie jest w stanie określić lokalizacji wykonanego skanu – operator otrzymuje komunikat o błędzie.
  • Przesłanie projektu do serwera Matterport w celu przetworzenia, Matterport gwarantuje otrzymanie wyniku w ciągu maksymalnie 48 godzin. Serwery przetwarzają wszystkie zdjęcia sferyczne w technologii HDR (High Dynamic Range), analizują położenie okien, luster (przed wysłaniem projektu na serwer program przypomina o konieczności zaznaczenia okien, luster).
  • Po zakończeniu przetwarzania projektu serwer zwraca gotowy model 3D w postaci wirtualnego spaceru.

Jest tu ważna kwestia, jak zaprezentować ten wirtualny spacer klientom? Tanio czy w inny sposób?


Dodaj komentarz